Heja Leksand!

Igår blev jag och sambon bjudna på Leksandsmatch av en god vän och hennes man. Jag har aldrig varit på hockeymatch förut trots att jag tycker att det är ganska skoj! Lämnade barnen hos mamma som tillsammans med mormor skulle ta dem över natten så vi fick lite egentid, TACK mamma!!
Förmiddagen igår spenderade vi på Sportys i Falun och ja det fick godkänt, barnen var lyriska och hade inte alls någon lust att åka därifrån trots att de lekt i flera timmar :-)
En sak som jag saknade var förvaringsskåp att lämna väska osv i, inte lätt att klättra runt i ställningen med en väska på axeln/i handen.

Fortfarande är dock leklandet i Örebro hela familjens favorit, men ja det är ju lite långt dit.

Efter leklandet lämnade vi upp barnen hos mamma, sen fick A. veta att han hade 30 minuter på sig att göra sig i ordning för middag med mej;-) Ha ha lite stress men det gick! I bilen fick han sen veta att vi skulle på hockey och tillhörande middag på sponsorläktaren, han blev överraskad och jätteglad!
Vi satt på sponsorläktaren vid eget bord och fick tacobuffé och i första periodpausen panacotta med hjortron, sååååå gott!!
Första parkettplatser hade vi också- rakt ovanför hemmalagets målbur el iaf hemmlagets målbur under 2 perioder. Superbra platser och jag kan inte annat säga än att jag blev rätt engagerad haha.

Lilla L. 6 månader som också var med följde med intensivitet spelet på planen och blev inte alls glad när hennes föräldrar tyckte att hon skulle sova, haha sötungen! Aldrig har jag sett ett så litet barn kunna följa rörelser på det sättet tidigare!

Hemma igen blev det sängen och lite tv-tittande...
I morse fick vi sovmorgon och snart är det nog dags att hämta hem kidsen innan A. ska iväg på jobb igen som vanligt på söndagarna :-/

Jag ska fortsätta lära känna min nya gubbe Foucault, det ska bli intressant! :-)

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0