ödets ironi

Igår hade jag mötet på dagis och det gick ganska bra, hoppas att det ger de förändringar som lovades!

Hade mamma med mej på mötet för att inte de skulle få makten genom att vara "två mot en" och det var jätteskönt!

Cappes barnvakt fick förhinder under dagen så han fick följa med och vara på avdelningen och leka under tiden.
Efteråt åkte vi till Ornäs och sportbytet för inköp av "nya" slalomskidor och pjäxor eftersom sonen vuxit ur sitt set.
Hem och gjorde kväll innan jag kunde sätta mej med tentan igen, seeen kväll blev det!

Vaknade av att Cappe i sömnen sa att han hade ont i magen, sen började det...
http://www.kollega.se/contentImages/7599_1.jpg

Oj oj vad han är sjuk, jag har inte sovit sen kl 3, nu är den 08.53 och jag måste fortsätta med tentan. Har bäddat ner barnen i sängen och satt på tvn, kanske att jag kan få lite gjort en stund...eller nej, nu har L. tröttnat *suck*


Den första tentan jag skrev på högskolan hade jag hjärnhinneinflammation, nästa magsjuka, och nästa och nästa... den första tentan jag skrev som vi inte var sjuka eller hade magsjuka var psykologin i slutet på vårterminen, sen skrev jag 2 tentor till utan att vi var sjuka,en tidig sommar och en tidig höst, sen vände det igen och nu har vi hunnit ha magsjuka 2 gånger på 5 veckor.

Med andra ord, ödets ironi säger visst att jag ska få kämpa lite extra och att vi SKA ha magsjuka när jag skriver tenta.
Har funderat en massa på om det går att framkalla magsjuka av bara tanken på att det snart är tenta, men har insett att det inte går, iaf inte att framkalla det på sina barn och på ett helt dagis!!
Eller är det bara ren och skär otur?

Ni som vill veta, så har jag 4 till tentor den här terminen och de ligger med 5 veckors intervaller, då kan ni själva räkna ut när nästa kräkperiod kommer ;-) OM inte jag har brytit den här "trolldomen" nu genom att jag har skrivit det här...man kan ju hoppas!

Min älskade mamma åkte iaf förbi här på morgonen innan jobbet och lämnade vitpepparkorn och tea-treeolja så jag kan preppa mej.
Det vore ju nedrigt om jag blev sjuk också- magsjuk och själv med två friska (?) barn

På tillfrisknande

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0