slut på semestern

Så var den här helgen slut, en helg som har varit väldigt hektisk, men även slut på A.´s nästan 4 veckors ledighet! Fredagen var jag i skolan hela dan, stannade kvar och pluggade inför tentaveckan som börjar imorgon kl 9. Klockan 17 hämtade A. mej och vi åkte till Masugnen på kalas för kusinen som fyllt år. Kvällen blev sen och vi var inte hemma förens det blvit lördag.
Lördagen smög jag och barnen upp efter att C´s en kompis väckt oss via telefon, haha kanske inte så vanligt att en barnfamilj sover kl 9.20 en lördag :-) men barnen hade inte somnat förens efter 23 så de var ordentligt trötta!
Iaf så smög vi upp och åt frukost medans pappan i huset fick sovmorgon, han hade agerat chaufför från falun efter att jag somnat så jag tyckte att han kunde få sova lite längre än oss.
Lua badade i 2 timmar medans jag målade väggar och tak i garaget, sen fick jag hjälp av en naken gullunge som med pensel och vit färg målade Lilla gubben på väggen (och sej själv) innan jag kom med rollen och "slutförde" ås hela väggen blev vit.

Cappe lekte med en kompis medan vi handlade grejer till söndagens kalas, sen åkte vi hem och slängde i oss mat innan jag åkte iväg på revyn med mamma. Revyn var väldigt bra förutom (något som jag har väldigt svårt för) illa sjungande sångnummer...

Hemma sent sent ännu en kväll.
Ställde klockan och somnade, och idag har vi haft kalas för C i plättbacken  med pulkaåkning, korvgrillning och godispåsar som sej bör. Som tur var så hade vi tidigt kalas redan kl 10 och hann innan det blev mycket folk i backen och innan det började regna alltför mycket.
Tog med en kompis till sonen hem då han föräldrar jobbade idag, och C. kunde fortsätta leka medan jag målade golvet i källaren och A. tog en tupplur eftersom han skulle åka till jobbet senare på eftermiddagen.

Sen var liksom den här dagen slut- redan!
Nu är barnen nattade och jag ska snart krypa ner brevid dem i en uppvärmd säng.

kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0