urladdning!!

Ok, nu blev det lite många inlägg på en och samma dag, men jag måste skriva av mej lite ;-) eller egentligen känner jag mej så här :´(
NI som inte orkar läsa mitt arga inlägg kan sluta redan nu...

Hela den här dan har varit skrutt, men toppen på isberget, blev ändå när jag skulle hämta Lua på dagis. Vad som hände vill jag inte skriva ut här för jag vill inte hänga ut någon, men jag blev så oerhört ledsen och arg att jag måste kommentera det här!!!
Usch!

När jag sen kom hem så var C. på grishumör! Han vägrade äta maten och var svintrött, så jag fick bära honom till bordet då han inte orkade gå själv. Efter lite mat och pratande så kom det fram att dagens lunch på skolan hade bestått av risgrynsgröt!!!!!!! Jag tror jag smäller av! GRÖT? skulle det vara lunch för barn som går hela dagen i skolan?
Till saken hör nåt som jag har gnällt över förut, jag vet ;-) tiderna för lunch är också under all kritik!
C. som har ganska långa dagar börjar 7.30 lagom till skolans frukost, där äter han fil och smörgås. Lunchen serveras sen kl 10 eller 10.20 kommer inte ihåg exakt tid, vilket jag tycker är på tok för tidigt!!! Endast 2½-3 timmar efter frukost så serverades (idag) gröt!! Fruktstunden finns inte, istället har barnen nåt personalen kallar fruktrast, då skickas barnen ut och förväntas äta sin frukt utomhus samtidigt som de leker?!?! C. glömmer väldigt ofta bort sin frukt! 14.30 är det dags för mellis där det serveras fil och smörgås igen. Sen hämtas C. kl 17 och jag skyndar hem för att laga mat som ätes mellan kl 17.45-18.30 beroende på maträtt, då har itne C. ätit riktig mat på ca. 8 timmar!
Idag fick han dock inte vad jag kallar mat förens på kvällen när vi åt middag. Inte konstigt att hans blodsocker var icke existerande!

Efter maten somnade han på en gång så batterierna var helt urladdade!

Imorgon ska jag alltså lämna en dotter på dagis som jag inte litar på längre och en son på skolan utan att veta om han får i sej riktig mat där, TOPPEN jag känner sån tillförlit, glädje och lugn...NOT

Bäst jag går och sover så jag också får ladda batterierna så jag klarar av morgondagen

kram
L.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Superfin header vännen!!!! Hade också förtroendekris mot skolan häromveckan. Molly blev nämnligen utskickad på parkeringen, ensam, för att vänta på mamma (som inte har nån bil) medans den sista ur personalen STÄNGDE skolan. Där stod min sjuåring vid en stängd och nedsläkt skola och väntade på en PARKERING. Tog upp det med personalen, varpå han skyllde på Molly. MOGET. Det var fredagen efter trettondagen och det var bara Molly kvar, solklart att han ville gå hem, och Molly vet att morsan inte har nån bil så varför skulle HON propsa på att vänta på parkeringen..?! Håhåjaja. Händer det igen kommer jag att polisanmäla för frsummelse ta mig fan. KRAM!

2011-01-14 @ 07:44:34
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: lin

Nej men är det sant????? man kan ju inte skicka ut ett barn sådär på en parkering! Tänk om nåt hänt dej så du blev väldigt sen, eller att..... FY! jag hade ringt skolchefen på en gång! men sån är jag, jag strider....

Här var det en personal som uprträdde helt helt galet och jag kommer att anmäla det hos hennes chef!

2011-01-14 @ 15:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0