nu ska glada julen ut ut ut

Tänkte börja med att kasta ut julen, så här bjuder jag på lite bilder från julafton.

den eviga väntatn på jultomten är nästan över för den här gången
i år var det tomtenissorna som kom med julklapparna
KALLT var det ute på ön när vi väntade, men Cappe var ganska nöjd ändå. Och som vanligt så lyckades han fälla en kommentar så gubbarna på ön höll på och dog av skratt, hur lyckas ungen??
Kanske lite kort ska berätta bakgrunden till det hela! VI firar ungefär varannan jul hos min moster som bor på en ö i runn, varje år samlas grannarna för en gemensam träff med tomten. När Cappe var 1 år och 4 veckor var det julfirande på ön och vi var med. Med sina korta ben traskade Cappe fram till tomten som delade ut paket och sa "ä du då?" varpå grannen jag menar tomten börjar SKRATTA!
2 år denare var det dags igen, jag var gravid med Lua och vi berättade  nyheten för närmaste familjen den kvällen men iaf, vi ville att C. skulle sluta med napp innan bebisen kom och vi hade redan under sommaren börjat testa olika sätt. Ett sätt var att vi frågade om inte vi skulle ge nappen till tomten- det skulle vi aldrig ha gjort- för C. började säga att tomten var dum... Vi insåg att det var lönlöst och nämnde det inte igen! MEN på julafton traskar han med bestämda ben fram till tomten, hyttar med fingret och säger med bestämd röst:
-Om du tar min napp då sparkar jag dej på benet!    varpå hela skaran börjar gapskratta...såklart!

Någon vecka före jul var vi och tittade på ett hus och bad en man som har koll på bygglov att följa med oss, han var dessutom granne och fd tomte vid min moster ( den tomte som blev ifrågasatt av ettårige C.) Han berättade att han hade skrattat så snoret rann när C. pratat med honom.

Nu på julafton såg denne man och de andra männen på området att C. var med ut och såklart ställde de sej så de inte skulle missa nåt IFALL C. skulle säga nåt roligt. Redan innan fnissade de!
Tomtenissorna hade fått säckar med paket av *harkel* tomten som de delade ut till familjerna. När det var vår tur så ropades familjen Öhrn ut, C. går fram och tar säcken (med 2 små paket i) och utbrister:
- titta paket till hela familjen Öhrn....   Såklart började männen gapskratta!!! oj oj utbrister en av männen när de äntligen kunde börja prata igen:
- hoppas att den familjen får nåt mer än det där!....
Sen fortsatte vi firandet inne och massa massa massa paket öppnades!

kram
L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0