Vad tycker ni?

Ja nu ställer jag en fråga till er som läser detta, ser att ni är ett par stycken ;-)

Vad tycker ni?
Var går gränsen för vad som är tillåtet att göra/ hur illa man kan uppföra sej som personal på en förskola?

Anledningen till frågan är det här:
Kom till dotterns dagis häromdan och hörde och såg hur en personal skrek!! åt L. som satt på golvet.
Jag vill inte skriva ut alla detaljer, men "fröken" ursäktade sej med att "på hennes avdelning var de vana med hårdare tag". L. gömde sej under bordet, grät hysteriskt och skakade, det tog en stund för mej att få fram henne, fröken gick därifrån....

Igår försökte jag få tag på rektorn utan att lyckas så jag skickade ett mejl och bad henne ringa, vilket hon gjorde imorse men jag missade samtalet då jag troligen inte hade mottagning för jag fick bara ett röstmeddelande.
På eftermiddagen ringde hon upp igen och jag berättade varför jag hört av mej och vad som hänt, varpå hon berättade att hon varit på förskolan tidigare idag och att hon pratat med personalen eftersom jag hade ringt.
Hon tog personalen i försvar och menade att det var L.´s fel då hon inte lyssnat trots flera tillsägningar (av en annan pedagog) och att det "brast" för fröken varpå hon "höjt rösten, kanske lite mycket".

Jag är inte av samma åsikt och imorgon ska vi ha ett möte med inblandad personal.

Min fråga är alltså vad tycker ni? Hur långt får man gå?
Vad skulle ni göra i en sån här situation??


Kram!
L.

Kommentarer
Postat av: Sandra

En treåring LYSSNAR inte, det borde en utbildad pedagog veta. Dessutom så borde de ha andra rutiner att ta till än att höja rösten. INTE ok enligt mig med andra ord! Vadå "hårdare tag"??? Och hur ska en treåring som är van vid "snällare tag" då kunna förstå skillnaden från avdelning till avdelning...? Nej nej nej, bakläxa!!! Krama finaste luisen från oss!

2011-01-19 @ 09:26:35
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: lin

Jag håller med dej Sandra, hon borde ha vetat bättre!!

Det var fruktansvärt att se L. bli så kränkt av personal som jag litade på!

har haft mötet och det känns bättre för nu vet jag att rutinerna kommer att ses över då även rektorn nu fick klart för sej att detta var deras sätt att lösa problem på...



Kraaaaam

2011-01-19 @ 22:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0