medikaliserad

I helgen åkte jag på ögoninflammation, igår började en om...
Därför valde jag att ringa först 1177 igår, då jag inte hann innan vc stängde. Jag fick rådet att börja med allergimedicin. Idag ringde jag vc och fick också svaret att testa medicin för att få bort den. OM inte det går så får jag höra av mej igen. Jag ifrågasatte- såklart, då jag anser det urdumt att medicinera allergi när jag inte ens vet att det är det. Fick då svaret att landstinget redan har en ansträngd budget, så att allergitesta alla som tror att de har allergi det går inte....
Japp huvudet på spiken- medicinbolagen styr oss oavsett om vi vill det eller inte.

Imorgon har jag sista dagen i skolan, sen är det lite kompletteringar nästa vecka sen är det sommarlov :-)
Bättre väder än vi haft de sista dagarna kan man inte heller få, även om det hade varit skönt att ligga på stranden och njuta istället för att plugga. Men bara att solen lyser gör iaf mej på bra humör!

Hoppas på lite tur och bra opponenter imorgon så jag får min uppsats godkänd, men det är väl för mycket begärt, är inte mycket som gått min väg den här terminen om jag säger så...

Kram
L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0