Damtussar

Idag är jag på surhumör :-(( jag HATAR att sitta själv och skriva!!!

http://lalinda84.blogg.se/images/2008/sur-citron_20160637.jpglånad bild

Morgonen började med griniga barn och sent kom Cappe idag igen, bara för att han vägrade gå upp ur sängen- jag vill inte ens tänka på hur han kommer bli som tonåring...
När jag lämnade på dagis slog jag sönder en nagel i den (&"#)&T#")&# grinden som som vanligt hade svällt av regnet och satt fast!! Sen var jag grinig för att personalen hade satt på Lua dubbla byxor igår, hon som är så varm att hon svettas ändå- solen sken och det var varmt ute!
Sen åkte jag hem och satte mej och utifrån hördes hela förmiddagen ett dån som störde mej nåt enormt och retade upp mej massor.
Slutade med att jag satte mej i källaren för att få lite lugn.
Bästa Sofia <3 envisades med att jag skulle möta henne på kupolen för en lunch, vilket var bra för jag fick komma ut lite. Inte utan att man känner sig desorienterad när man inte varit ute bland folk på evigheter.
TACK VÄNNEN!!

När jag kom hem retade jag upp mej igen, då jag slog igång FB och fick se en grupp som en fb-vän gått med i "Damtussar visar bara att vi har andra saker att göra än att städa" el vad F-N den heter.
Alltså (var beredd, jag ÄR GRINIG idag) vad 17 är damtussar????????? Om man ska starta en grupp så borde man åtminstone kunna stava rätt i gruppnamnet, eller??? Jag antar att det ska stå DamMtussar?!
På samma sätt hatar jag när folk skriver att de damsugit, damsugat el damsugt!! Det heter daMMsugit annars blir innebörden någonting helt annat!!!
Det ÄR skillnad på damm och en dam! Även om vi ofta kopplas ihop på något konstigt vis.
Samma sak när det gäller "sär stavningar", det stör mej- så nu vet ni det.

Japp jag kan också skriva fel och ja jag kan slå fel på tangenterna, missa, vända på bokstäver när jag skriver på datorn eller andra missar- och vet ni? När jag ser det så stör det mej med ;-)

Nu ska jag fortsätta skriva på den förbannade uppsatsen så jag blir klar nån gång...
Blääääää

kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0